kategória: animáció/videó
Glázer Ádám [16]
R.U.B.E.
Tizenhat éves alkotótól szokatlan az a virtuozitás, mely a R.U.B.E. című három dimenziós animációs film technikai kivitelezését jellemzi. Mégsem a látványos effektek minősége, hanem azok kreatív alkalmazása jelentik a film legfőbb erényét. Kivételes tehetségről tesz tanulságot a dramaturgia sodrását érzékenyen követő kamerakezelés, mely a Rube Goldberg-ről elnevezett bonyolult szerkezeteket idéző jelenetben a továbbgördülő eseménysort mindig az események fősodrában követi, nyitva hagyva az elhagyott melléktörténetek párhuzamos valóságának, lehetőségeinek rejtélyét. A kamera nagyrészt vágás nélkül, mozgásával strukturálja a képsorokat, mely komoly, átgondolt tervezést feltételez a filmkészítő részéről. A Rube Goldberg-re való utalás azt sejteti, hogy tudatos alkotóval állunk szemben, aki filmetűdjében nem csupán kipróbálni, de értelmezni igyekszik Goldberg gondolkodásmódját, melyhez a mackó és a robot története csupán ürügyként szolgál.