A C3 Alapítvány tizenkettedik alkalommal szervezte meg 19 év alatti, országos és határon túli fiatalokat megszólító számítógépes versenyét.

Nevezni lehetett bármivel, ami számítógéppel készült legyen az rajz, animáció, zene, játék, honlap, portál, kiegészítő alkalmazás, mobilkommunikációs fejlesztés, robot, saját készítésű szoftver vagy hardver, illetve bármilyen egyéb informatikai megoldás. A műnek csak a pályázó képzelőereje szabott határt.

A versenyre 2014-ben beérkezett pályamunkák közül a zsűri által 12 legjobbnak ítélt művet mutatjuk be a kiállításon. A zsűrizés legfőbb szempontja a kreativitás volt.

RÓLUNK ÍRTÁK

dehir.hu
A Vasember beájulna a debreceni fiú találmányától

szeretlekmagyarorszag.hu
A Vasember is beájulna a magyar robotkesztyűtől

origo.hu
Dávid Imre: Megerősíti a kezet a magyar fiú robotkesztyűje

napigazdasag.hu
Erőnövelő kesztyű is nyert az innovációs pályázaton

ujnemzedek.hu
Vasember kesztyűvel segítene a betegeken a fiatal magyar zseni

hirado.hu:
A 17 éves Póka Károly vasemberkesztyűje

origo.hu
Megerősíti a kezet
a magyar fiú robotkesztyűje


itcafe.hu:
Hardver- és játékkészítők az idei
<19 Szabadfogású Számítógép verseny legjobbjai


blikk.hu:
Robotkezet csinált a diák - videó!

TV2:
A Vasember hatására készült a szenzációs robotkéz


KÖSZÖNJÜK TÁMOGATÓINKNAK!

ISZT LogMeIn budapesti Goethe Intézet nemkunszt.hu National Instruments Mobilitás és Multimédia Klaszter Rent IT

Szakmai partner:
Design Terminál Nemzeti Innovációs Hivatal Carnation Group IVSZ
és az IVSZ Technológia a Társadalomért Alapítványa

Médiapartnerek:
ORIGO artmagazin

Nemzetközi partnerek:

Eckl Mátyás [18]

STV „Gala”

animáció/videó

Pályázónk már tavaly bemutatkozott a zsűri előtt - akkor az atlétikai pályán, idén a szertorna világában villantotta meg tudását. Az alkotás lényege az az ötletes videótrükk, melynek segítségével önmagával mérkőzik meg az atléta. A kisfilmen a párhuzamos korláton, párhuzamosan összevágott mutatványokat láthatunk, mely egyszerre jelzi a pályázó digitális filmkészítés világban és a sportos életmódban meglévő aktivitását.

Horváth Ármin [12]

Analog Project

animáció/videó

A digitális kamerák korában meglepő, hogy egy 12 éves fiatal az analóg fényképezéssel foglalkozik a munkájában, ráadásul ezt az egyedi ötletet érdekes kompozíciókkal mutatja be.

Madai Péter [13]

Space

animáció/videó

Szépen bevilágított 3D számítógépes animáció, remekül visszaadja a világűr hangulatát. Nagyszerű munka egy 13 éves animátortól.

Kiss Dániel [12]

Labirintus

Kiss_Daniel_2014_labirintus.pptx
játék

A fiatal készítő kreativitása abban rejlik, hogy egy létező eszközt a szokásostól eltérő, alapvető funkciójától eltérő célra használ. Ennek szellemében a munkahelyi meetingek és termékbemutatók megszokott kulcsszereplője, a PowerPoint prezentációkészítő szoftver segítségével hozott létre egy játékot. A játék szépségét éppen annak kreatív egyszerűsége adja; az egér mozgatásával a kurzort el kell juttatni a piros kezdő karikából a csillaggal jelzett célig úgy, hogy az egy pillanatra se lépjen ki a zöld pályáról, s közben ne ütközzön bele a piros mozdulatlan vagy mozgó akadályokba.

Horváth Noel [12]

LEGO Arcade Games

animáció/videó

A pályázó fiatal kora ellenére jól átgondolt, megtervezett munkát adott be. Az alapötlet szellemes, a kivitelezés igényes. Az elkészült kisfilm jó példa arra, hogy egyszerű eszközökkel – és megfelelő számítógépes utómunkával – egy jó ötletből szórakoztató művet lehet alkotni.

Lukács Péter [17]

Hangsebesség
(régi módon modern eszközzel)

kiegeszitő

Első ránézésre a pályamű kevesek érdeklődését lenne képes felkelteni: egy rozsdás palacsintasütő nyelére szerelt szürke műanyagcső, rajta olcsó műanyaggombbal, apró fa-faragvánnyal, valamint egy dóm-kamerára emlékeztető műanyag félhenger került elő a pályázó által beküldött csomagból.

Azért fontos, hogy létezik ma Magyarországon a C3 központ által meghirdetett verseny, mert éppen ez a szándékoltan low-tech megjelenés, s a hozzá adott kreativitás irányította a zsűri figyelmét a pályázatra. Nem kevesebbre képes ugyanis ez az eszköz, mint a hang különböző közegekben való terjedési sebességének megmérésére, de akár a közelgő vihar távolságának pontos meghatározására is alkalmas.
Az alkotó tudatában van annak, hogy eszköze egyszerűen, magától értetődő módon teszi érzékletessé, megtapasztalhatóvá az iskolában tanultakat, s ehhez mérten szerényen tervezte meg annak megjelenését is: a rozsdás palacsintasütő nem elidegeníteni igyekszik a technológiát, a tudományt, mint ahogy napjaink számos csillogó-villogó eszköze teszi, hanem épp a jelenségek magától értetődő voltára, emberközeliségére hívja fel a figyelmet. Az tehát, hogy az alkotó nem csinos krómacél tepsit használ a rozsdás, klasszikus palacsintasütő helyett, nem a takarékosságról szól, hanem fontos jelentése, üzenete van: a világ, a fizikai jelenségek, az iskolában tanultak itt vannak körülöttünk, a mindennapjaink részei, s nem bemagolandó egyenletek, hanem érzéki tapasztalatok útján érthetők, élhetők meg.

Boros Zoltán [18]

Spaghetti mobil applikáció

Boros_Zoltan_2014_Spaghetti.zip [41.4 MB]
játék

A valószínűleg Zen mester nyugalmával rendelkező fiatal készítő 8 hónap kitartó munkájának köszönhetően, egy már-már profi, egy időben 4 játékos által is élvezhető, továbbgondolt és kicsiszolt Tron/Worm játék került a zsűri elé. Remek zenével, letisztult grafikával, frappáns technológiai megoldásokkal tette a fejlesztő igazán élvezhetővé a játékmenetet, mely ráadásul offline módban is játszható volt! A játék testre is szabható a szabadon variálható kamera állások segítségével.

Bán Titusz [18]

Rect

indiedb.com/…
játék

A Red Cube Games egyszemélyes klánja által készített játék nem a grafikájával nyerte el tetszésünket. Egy négyzethálós fekete fehér pályán négy különböző színű négyzet küzd életéért, minél nagyobb pályarészt saját színűre festve. Ez leírva egyszerűnek hangzik, de a játék elképesztően szórakoztató, amolyan két dimenziós szürreális minimalista pixel-sumo élmény, ahogy a játékosok (akár 3 okos mesterséges intelligenciával megküzdve) lökdösődnek, küzdenek a területmegszerzéséért, vagy éppen területük megtartásáért. Az ember azt gondolná, hogy ennél nagyon nem lehetne egy ilyen típusú játék intenzívebb, de akkor felfedezi a menüben a TOTAL ULTIMATE EPIC HARDCORE MODE of ÜBERNESS kapcsolót és elszabadul, aminek el kell szabadulnia. Ajánljuk mindenkinek!

Kiss Tamás [18] és Barát Krisztina [17]

Olcsó UAV alkalmazása a planetáris határréteg vizsgálatában

hardware

A jövőbe a jelen minél alaposabb ismeretével láthatunk - ez a meteorológiai prognózisok alapvetése. Mára felszíni szenzorok, radarok és műholdak hada figyeli a Föld légkörét, ugyanakkor még mindig számos fejlesztés készül napjainkban az előrejelzések pontosabbá tételére, ezek egyik legfontosabb ága a drónokkal magasba juttatott szenzorokkal gyűjtött információ. Főként az őszi ködös és szmogos időjárási időszakban válik fontossá a talajközeli légréteg részletes vizsgálata, ebben nyújt a prognózist készítő szervezetek számára jelentős előnyt zentai pályázóink alkotása.

Zsigó Miklós [12]

Rajzás

http://rajzasblog.blogspot.hu/
egyéb

A méhcsaládban a rajzás előtt a nemrég kikelt új anya sajátos, füllel is jól hallható hangot ad ki. Egy jó fülű méhész meghallja ezt és be tud avatkozni a megfelelő pillanatban a kaptár életébe. A Rajzás különböző technológiákat hoz össze egy adott probléma megoldása céljából, azoknak az újonc- vagy épp gyengén halló méhészeknek segíthet, akik szeretnék megkülönböztetni egy épp rajzás előtt álló család hangját a nem rajzó családétól. Zsigó Miklós munkája személyes történetet mesél el, hasznos és érdekes kutatással a méhészetről. A pályamű követendő és mintaértékű, fontos és szerethető példa arra, hogy egy a közvetlen környezetünkben lévő problémát felismerve hogyan kezdjünk kutatni, már létező és egészen új technológiák összekapcsolásával kísérletezni, azaz lépésről lépésre közelebb jutni a megoldáshoz. Az alkotó nem csupán aktívan szemléli a világot, nem egyszerűen megoldást talál egy adott problémára, de meg is osztja munkájának, gondolkodásának minden mozzanatát másokkal is. Ha mindegyikünk hasonlóan viselkedne, vagy legalább egy-egy apró kihívást megoldana, sokkal előrébb lennénk.

Póka Károly [17]

Exoskeleton kesztyű

hardware

A bemutatott eszköz átgondolt mérnöki munka eredménye. Jó példa a számítógép okos, mindennapjainkat segítő alkalmazására. Jóleső érzés olyan munkát látni, amely egy valós problémára keres megoldást, ahol a számítógép nem egyedüli eszköze, hanem segítője a feladat megoldásának. Megalkotásához sokrétű tudásra volt szükség: az informatikai – programozási – jártasságon túl élettani, mechanikai és hardware ismeretek is kellettek a megvalósításhoz. A pályázó által kifejlesztett eszköz nem csak azok számára hasznos, akiknek valamilyen ok miatt szükségük van az elveszett „kézi erő” pótlására, hanem egyéb ipari alkalmazásai is elképzelhetők.

Szép András [18]

Tap in Darkness Pixel

itunes.apple.com
játék

Tap in Darkness Pixel játékban egy elrejtett alakzat van a képernyőn, melynek formáját a tapintásunk segítségével kell kitalálnunk. Ha hozzáérünk az alakzathoz az iPhone rezeg a kezünkben (Ipadet használva a rezgést hangjelzés pótolja), ezáltal érezni/tapintani tudjuk a sötétben elrejtett alakzatot, majd kiválasztani azt a megadott lehetőségek közül. Nagyon megragadott minket az alkotó ötlete, nevezetesen, hogy egy telefonba beépített technológiát, annak lehetőségeit újszerű módon arra használja fel, hogy ne csak a „szemünkkel játszunk”, hanem bevonjuk a többi érzékszervünket is. Bíztatnánk az alkotót, Szép Andrást, hogy a verseny után is kutasson a „játékban a játék” élmény után.