NYERTESEK

"MoBoVe" csapat -
Molnár Boglárka [9] és Molnár Veronika [7]:
Öltöztethető Kislány
program

Online verzió | Scratch fájl letöltése [.sb2, 0.8 MB]

Napjainkban a lányok kevéssé fordulnak a programozás felé, mint ellenkező nemű társaik (ez ugyan a felnőttkorban is igaz: sokkal kevesebb a női programozó, mint a férfiak). Ez a játék már egészen fiatalkorban is játszható és élvezhető, s elsősorban az ifjú hölgyeknek nyújt kikapcsolódást, ezzel is kissé irányítva őket a számítástechnika világa felé.

Turcsányi Vince [11]:
Szénhidrátmérő anyának
program

Letöltés Androidra [.apk, 1.5MB] | Windowsra [.exe, 33KB]

Mindig öröm olyan alkotással találkozni, amely egy valós problémára ad választ. A szénhidrát programmal a 11 éves pályázó édesanyja egészségügyi problémájából adódó gyakorlati feladatot egyszerűsít le és könnyít meg. A zsűri a technológiai megoldás mellett az önzetlen, segítő szándékot díjazta ennél a munkánál.

Szabó Zsombor [17]:
Invasion
játék

Letöltés Androidra [.apk, 28.5MB]

Szabó Zsombor kiforrott, átgondolt, és szemlátomást alaposan kitesztelt játékot készített Androidra. A local multiplayer alapú Invasion első ránézésre nagyon egyszerű játék, de ahogy azt a szakmabeliek jól tudják, minden a játék szabályainak érthetőségén, és magán a játékélményen, vagyis a játszhatóságon múlik. A zsűri tagjai tanúsíthatják, hogy az Invasion mindkét kritériumot magas fokon teljesíti.

“Scratch On” csapat
Badics Eszter [12],
Balásy Borbála [12] és Tóth Imola [11]:
Gamer No. 53
játék

Online verzió | Scratch fájl letöltése [.sb2, 34MB]

Az interaktív történetmesélés egyedi formáját láthatjuk, melyben az algoritmusokra épülő, automatizált jövő árnyoldalaira hívják fel a szerzők a figyelmet. A kibontakozást a kulcspillanatokban egyéni döntéseinkkel segítjük, így biztosítva az üzenet átadásához szükséges figyelmet a befogadás teljes ideje alatt.

Magda Tivadar [11]:
Volt egyszer egy háború
animáció/videó

Magda Tivadar az verseny egyik legfiatalabb résztvevője. Ebben az életkorban szinte mindenki játszik még műanyag katonákkal, annál kevesebben készítenek egész trükkfilmet. Tivadar nagyon ötletesen keveri a stop-motion technikát a speciális effektekkel. Külön elismerést érdemel, hogy a saját maga elé állított feladatot a maga komplexitásában, több filmes célszoftver kombinált használatával teljesítette.

Bocz Mária Lana [17]:
Circulation
animáció/videó

Az audiovizuális anyag tartalmában túlmutat korán: egy alternatív jövőlehetőséget villant fel. Mondanivalójának szépsége, hogy a technicizált valóságban is elképzelhetőnek tartja a múlt lényeinek újraébredését, egy új esélyt lát a letűnt kornak. Ehhez illeszkedő zenei aláfestés a klasszikus mű.

“El nando animations” csapat
Pataki Nándor [14] és Csuti Botond [14]
LEGO story: a kezdet
animáció/videó

Pataki Nándor tavaly már lenyűgözte a zsűrit sziporkázóan szellemes lego-animációjával, idén újabb szintre lépett, és egyenesen interaktív filmet készített. Az elágazó cselekményszálak a munkahelyére igyekvő főszereplő lehetséges, alternatív döntéseit követik végig, melyek olykor meglepő, olykor pedig egészen tragikus következményekkel járnak.

Lázár Zsolt [17]:
Redirect
játék

Letöltés Windowsra [.zip, 44MB]

A zsűri díjazta a játék technikai megvalósítását, az igényesen létrehozott, minimalista 3dimenziós felületet és a felhasználóbarát, könnyű kezelhetőséget. Külön dicséret illeti a pályázót, amiért több, egyre bonyolultabb pályát is megalkotott. A játék szabályai egyszerűek, mégis összetett logikai feladvány elé állítják a játékost.

Diószeghy Dániel [18]:
Brainwashed
animáció/videó

Diószeghy Dániel animációja a felhasznált technikák érdekes vegyítése miatt nyerte el a zsűri tetszését. A rajzi elemek kombinálása az anyagszerűséggel és a többféle software használat egyedi látványvilágot teremtett. A lilakáposzta által inspirált kisfilm szociális érzékenységről és kifinomult művészi látásmódról árulkodik. Alkotói őszintesége kiemelkedő volt.

Horváth Roland [15] és Weninger Ádám [16]:
LayP
mobilalkalmazás

Letöltés AppStore-ból (iOS) | Letöltés GooglePlay-ből (Android) | A LayP website-ja

Öröm látni, ahogy fiatal pályázóink vizuális kommunikációs tehetségükkel egy olyan piacon képesek innoválni, mely alapvetően sokszereplős és telített. A nyelvtanuló alkalmazás már nevében is játékos, ugyanis a tanulandó szavak betűinek kevert sorrendjéből kell kibogarásznunk a helyes szóalakot: így nyer értelmet a “LayP”, mely az angol “Play” szót rejti.

A tanulás nagy mértékben támaszkodik a vizualitásra, a keresett szó jelentése ugyanis a háttérben homályosan feldereng, a kép a betűk helyükre húzásával pedig a “hideg-meleg” játékhoz hasonlóan egyre élesebbé válik. A pontos kibetűzés megkövetelése ezen felül óriási segítség azok számára, akik elsősorban látás szerint, csupán a szó alakját memorizálva tanultak korábban.

Mihályi Barnabás [15]:
Balaton Bike
weboldal

http://www.balatonbike.xyz/hu/

A weboldal megvalósítása nagyon igényes. Fő funkciója hiánypótló, hiszen a Balaton körüli turisztikai élményt megsokszorozhatja egy ilyen rendszer, megszabadítva az érintetteket a tervezéstől. Üzleti lehetőség is rejlik benne, mivel a jelölt szálláslehetőségek és étkezésre alkalmas helyek tulajdonosaival egyeztetve akár hirdetési felületként is funkcionálhat, egyfajta platformot teremtve ez által a kereslet és a kínálat között.

Gyulai Márton [16] és Juhász Dávid [16]:
Play pocket
hardware

Rég találkozott a zsűri ilyen érett koncepcióval, mely valós problémára keres és talál ötletes, egyszerű és univerzális megoldást. A 2010-es évek nagy váltása, hogy míg korábban az asztali- és hordozható számítógépek jelentették az elsődleges hozzáférést a digitális világhoz, napjainkban ezt elképesztő sebességgel szorítják ki az okostelefonok. A Z generáció egyre nagyobb hányada már kizárólag ezeken a könnyen mobilizálható, de lényegesen kisebb felületeken keresztül éli virtuális életét, így kiemelt szerepe jut minden olyan új interfésznek, mellyel akaratunkat, gondolatainkat eljuttathatjuk a zsebünkben lévő számítógép felé.

Elég csak az okosszemüvegekre, okosórákra vagy a mostanában szárnyait bontogató okosruhákra gondolni, hogy lássuk, világcégek dollármilliárdokat áldoznak az új ember-gép kapcsolatok körüli kísérletezésre. A fiatal pályázók lényeges felismerése, hogy szándékaink sok esetben binárisak, azaz egy igen/nem kérdéssel is eldönthetők, így azok egy elegáns huszárvágással a bal vagy jobb zsebünkben lapuló érzékelő paskolásával is digitalizálhatók.

Értékeli a zsűri a kivitelezés teljességét is, a koncepción és a prototípus elkészítésén felül a szerzők ugyanis a megfelelő marketing anyagok elkészítésével a termékké válás munkafolyamatainak fontosságával is tisztában vannak.

PARTNEREK

TÁMOGATÓK

SZERVEZŐ