Nincs felhasználóneved?
Korábbi versenyek:
2003 :: 2004
Kérdésed van?
verseny@c3.huverseny.c3.hu/forum/
1) Mit lehet nyerni ezen a versenyen?
A győztesek értékes számítástechnikai eszközöket és szolgáltatásokat nyerhetnek.
2) Én benevezhetek? Most voltam 18 éves.
Ha 1987. január 1. 00.00 perc után születtél, akkor igen!
3) Mennyi a nevezési díj?
A nevezés és a részvétel a versenyen ingyenes.
4) Milyen típusú munkák adhatók be?
Beadható minden, ami számítógéppel készül, s ami a pályázó életkorának megfelelő ismeretek és tudás magas szintű, újszerű, kreatív felhasználásával jött létre.
5) Hogyan hasonlítja össze a zsűri a teljesen különböző dolgokat?
A dolog nem is olyan képtelenség, amilyennek elsőre tűnik. Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a zsűri nem a legjobb programozót, webdesignert vagy 3D modellezőt keresi. Két munka közül a zsűri szempontjából nem az a jobb, amelyik "nagyobb" (azaz több munka fekszik benne), vagy "profibb" (azaz nagyobb szaktudást tanúsít), hanem az, amelyik érdekesebb. A szorgalom és a tudás mellett - helyett - a kreativitáson van a hangsúly. A zsűri elsődlegesen nem arra kivancsi, hogy hogyan használod a számítógépedet, hanem arra, hogy mire!
6) Kik bírálják el a beadott munkákat?
A beadott pályaműveket informatikai szakemberekből, pedagógusokból, művészekből álló zsűri értékeli. A pályázatok a beadásnál kódszámot kapnak, így biztosítható az anonim értékelés. A díjazottakat kódjaik alapján azonosítjuk.
7) Adhatok be Quake-hez saját kezűleg készített, egyéni pályát is?
Igen. A pályázat mellé kötelezően beadandó pályázati űrlapon írd le pontosan, melyik játék, melyik verziójához, mivel készítetted a pályát.
8) Ha valami nem szokványos programmal dolgoztam, el kell küldenem magát a programot is, amivel a fájlokat készítettem?
Nem feltétlenül, csak a mellékelt leírásban pontosan határozd meg, milyen operációsrendszeren, mely program, melyik verziójával készítetted a pályamunkádat.
9) Biztos, hogy nem kerül olyan valaki a versenybe, aki nem is saját maga csinálta a munkáját, hanem az apukája, vagy mondjuk a programozó testvére?
A zsűrinek lehetősége van a díjazásra kiválasztott pályázatok alkotóit személyes beszélgetésre behívni, ahol be kell mutatnod az általad készített munkát.
10) Hogyan kell eljuttatni hozzátok a kész munkáinkat?
CD-n postai küldeményben elküldve a címünkre, vagy online a verseny honlapján keresztül feltöltve.
11) Floppylemezen beküldhetem a pályamunkámat?
Csak végszükség esetén. De ha a beküldött lemez hibás, a nevezést érvénytelennek tekintjük. 2003-ban és 2004-ben sok probléma volt a postai csomagban meghibásodott floppykkal.
12) Beküldhetek több pályázatot is?
Igen, nem csak egy pályaművet adhat be egy jelentkező.
14) Benne lehet-e a csapatban a húsz éves bátyám?
Nem. A csapat egyik tagja sem lehet tizenkilenc évesnél idősebb.
15) Barátommal két csapatban is szeretnénk benne lenni. Lehet?
Igen.
16) Én egy roboton dolgozom és érdekelne, hogy mikor és hogy kapom vissza, ha elküldöm, mert szeretném még továbbfejleszteni?
A zsűrizés és a verseny díjazott műveit bemutató kiállítás után adjuk vissza a beküldött hardver pályamunkákat.
17) Arra lennék kiváncsi, hogy ha 1-3 helyezett leszek, akkor jár-e érte felvételi mentesség?
Nem, hiszen ez nem tanulmányi verseny.
18) Ha programmal indulok free unitokat, DLL-eket, ugye használhatok?
Igen, természetesen.
19) Egy portál adok be, amit nem lehet ugye beadni, csak megvan a linkje. Szóval, ha a határidőig kell "beadni", akkor azt honnan tudják, hogy én határidő után nem nyúltam-e bele?
A zsűrizés egy több lépcsős folyamat, a beadási határidő után heteket vesz igénybe a pályamunkák értékelése. Ennek során többször sorra kerül egy-egy munka. A pályázó érdeke, hogy ez idő alatt a lehető legjobb formában tartsa a portálját.
20) Hogyan kell nevezni a versenyre?
Két lehetőség van. Vagy a verseny.c3.hu oldalon regisztráció után kitölthető a nevezésli lap, s ennek lezárása után feltölthető a pályamű. Vagy hagyományos nyomtatott nevezésli lap kitöltésével és postázásával.
21) Meddig lehet postára adni a pályázatokat?
A postára adás dátumát ellenőrizzük, amely a postai bélyegzőn szerepel. Ott a legkésőbbi időpont, amit még elfogadunk 2005. október. 24. (hétfo) 24 óra.
22) Idén is lesz póló?
Igen, minden érvényes és értékelhető pályaművet beküldő verseny-es pólót kap ajándékba. Ezért kell a nevezési lapon megadni a testméretet. (Több pályamunkát beadók is 1 pólót kapnak.)
23) Honnan lehet nyomtatott nevezési lapot szerezni?
Letölthető a nevezési lap nyomtatható változata is a verseny weblapjáról, de minden iskolába küldünk postán nevezési lapot és tájékoztató anyagot is.
24) Csak magyar nyelvű programokat, weblapokat lehet beadni?
Nem, a pályamű nyelve nem elsődleges értékelési szempont.
25) Milyen műveket "szeret" a zsűri?
Ezt konkrétan nehéz megmondani. Olyan műveket értekel nagyra a zsűri, amelyeket készítőjük örömmel, saját kedvére készített. Amelyek talán akkor is elkeszültek volna, ha nincs ez a verseny. Amelyek például egy olyan problémat oldanak meg, amellyel a készítő számítógépe használata során találkozott, és amelyre kész megoldást nem talált.
26) Milyen műveket "nem szeret" a zsűri?
Azokat nem, amelyek azért készültek, hogy bizonyítsák, készítőjük valamit (pl. programozást, website-készítést) jól megtanult, es éppen ezért az elkészítés során a tartalom helyett a formára helyezte a hangsúlyt. Így a végeredményben - ami lehet bármilyen csillogó-villogó, káprázatos dolog - nincs semmi, ami érdekes lenne.
27) Mi van akkor, ha az én pályamunkám php és html lapokon keresztül megy, de tulajdonképpen játék. Akkor melyik típusba kell besorlonom a nevezésnél?
Legyen web.